Uczniowie klasy II w szkole w Łężcach w czasie realizacji zagadnień związanych ze zdrowiem poznali budowę człowieka, jego najważniejszych organów i zmysłów. W czasie tych zajęć dzieci poruszały także tematykę związaną z wpływem różnorodnych czynników na zdrowie małych organizmów. Uczniowie wśród wymienionych sposobów walki z przeziębieniem i otyłością wymieniali zdrowe odżywianie. Tematyka ta jest wielokrotnie poruszana nie tylko w czasie lekcji. Aby jednak urozmaicić to zagadnienie drugoklasiści przygotowywali sok marchewkowo – jabłkowy. Na początku niektóre dzieci nie były przekonane co do smaku tego soku. Jednak po pierwszym łyku wszystkie niepewności zniknęły. Dzieci stwierdziły, że to najlepszy i najzdrowszy sok jaki kiedykolwiek piły.
Bardzo gorąco dziękujemy pani Dorocie Szmidt za pomoc w przygotowanie tego witaminowego napoju.
Międzynarodowy Dzień Dziecka, to jeden z najpiękniejszych dni, to dzień zabaw i radości ze wspólnie spędzanego czasu. Jest to też czas, w którym trzeba pamiętać o ważnej i wyjątkowej roli obojga rodziców.
20 marca 2014 r. uczniowie naszej szkoły wzięli udział w XXIII Międzynarodowym Konkursie Matematycznym KANGUR. Z zestawem niełatwych zadań zmierzyło się 15 uczniów z klas od III do VI szkoły podstawowej. Warto było wziąć udział w konkursie, który jest rozpowszechniony na całym świecie. Wspólna dla wszystkich krajów data konkursu oraz te same zestawy pytań dla poszczególnych poziomów podnoszą atrakcyjność konkursu. Każdy uczestnik konkursu otrzymał pamiątkowy breloczek. Najlepszą notę zdobyła w kategorii BENIAMIN Jessica Piechulek – klasa 6 – 110 punktów – wyróżnienie Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów ;) 20 maja 2014 r. uczniowie klas piątych z ponad 6 tys. szkół podstawowych wzięli udział w Diagnozie Umiejętności Matematycznych. Badanie sprawdzi, jak przygotowani są do nowego sprawdzianu szóstoklasisty, który jest inny od dotychczasowych i według nowej podstawy programowej. Co to oznacza w praktyce? W 2015 r. szóstoklasiści rozwiążą dwa arkusze, a nie - tak jak teraz - jeden. Pierwszy zbada wiadomości z polskiego i matematyki oraz umiejętność ich wykorzystania w zadaniach osadzonych w kontekście przyrodniczym lub historycznym; drugi - zadania z języka obcego. Testy DUMa miały sprawdzić m.in. jak uczniowie radzą sobie z dobieraniem odpowiedniego modelu matematycznego do rozwiązywanego problemu, a także z rozumowaniem oraz tworzeniem strategii rozwiązania problemu. Diagnoza nawiązywała formą i rodzajem zadań do sprawdzianu szóstoklasisty w 2015 r. Dane na temat wyników uzyskanych przez uczniów w szkole, będą dostępne przed zakończeniem roku szkolnego. Każda szkoła otrzyma informacje o wynikach uczniów na tle innych placówek jesienią tego roku. |