Dnia 29 stycznia i 1 lutego 2021 roku dzieci z Publicznego Przedszkola w Pokrzywnicy oraz oddziału w Łężcach obchodziły Międzynarodowy Dzień Zebry. W tych dniach dzieci miały okazję bliżej poznać to ciekawe zwierzę, wzbogacić wiedzę na temat jego wyglądu, zwyczajów, sposobu poruszania się i odżywiania. Z wielkim zainteresowaniem wysłuchały fragmentów z literatury dziecięcej na temat zebry, obejrzały film przyrodniczy bogaty w wiele ciekawych informacji, a także samodzielnie szukały ilustracji i fotografii w albumach oraz książkach. Oprócz zajęć dydaktycznych była także chwila na zabawę umuzykalniającą przy piosence „Pani Zebra”. Każda grupa przedszkolna wykazała się niezwykłą inwencją twórczą wykonując przepiękną pracę plastyczną nawiązującą do tematu dnia. Pamiątką tego nietypowego dnia są wspólne zdjęcia w paskowych ubraniach i z maską zebry.
W piątek 29 stycznia 2021r. w Publicznym Przedszkolu w Pokrzywnicy oraz oddziale przedszkolnym w Łężcach obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Puzzli. Nasze przedszkolaki wiedzą, że układanie puzzli to świetna zabawa, która posiada walory edukacyjne.To znakomity trening pamięci i koncentracji, który dodatkowo uczy rozpoznawania kształtów oraz logicznego myślenia. Puzzle rozwijają też wiarę we własne możliwości, ćwiczą sprawność manualną dłoni, wytrwałość i cierpliwość, to świetna porcja zabawy i nauki. Tego dnia w salach panowała zupełna cisza, gdyż dzieci w skupieniu i z wielkim zaangażowaniem tworzyły piękne ilustracje z 4, 12, 24, 36 a nawet 60 elementów. Chociaż zadanie nie było łatwe, emocji nie brakowało, jednak nasze przedszkolaki nie zrażając się napotkanymi trudnościami wytrwale dążyły do celu, a radość z jego osiągnięcia była ogromna. Zachęcamy do takiej aktywności również w domach. Rodzinne układanie puzzli nie tylko uczy dzieci współpracy, ale i integruje członków rodziny oraz służy lepszemu poznaniu bliskich.
|
Szkolna biblioteka w Publicznej Szkole Podstawowej w Pokrzywnicy działa zdalnie w czasie przymusowej kwarantanny. Na stronie internetowej szkoły, w zakładce BIBLIOTEKA czytane są kolejne fragmenty książki „Rany Julek. Jak Julian Tuwim został poetą”. Tym razem dotyczył on hodowania przez chłopca różnych zwierząt, głównie jaszczurek, niejadowitych węży. Uczniowie mieli wysłuchać tekstu, a następnie wykonać proste zadania:
- Klasy I – III: dzieci stworzyły rysunek, w którym przedstawiły hodowlę w domu ciekawych zwierząt. Napisały zdanie lub dwa na ten temat. Jeżeli nie miały takiej hodowli, narysowały, jakie są ich marzenia o zwierzętach, które chciałyby hodować.
- Klasy IV – VII: uczniowie napisali kilka zdań o ciekawych zwierzętach, które hodują w domu oraz o tym, dlaczego wybrali takie właśnie zwierzęta, co ich w nich fascynuje, interesuje.
Mamy nadzieję, że zadania te doskonalą potrzebne umiejętności: uważne słuchanie, formułowanie krótkich wypowiedzi pisemnych, estetykę pracy.
MegaMisja to program Fundacji Orange. Opiera się on na nowoczesnej edukacji, podnosi cyfrowe kompetencje nauczycieli, a dzieciom pomaga odkryć dobre i bezpieczne strony technologii. A wszystko w formie przyjaznej zabawy w cyfrowe laboratorium. Dzieci uczą się, jakie treści można udostępniać w sieci, jak chronić swoją prywatność, przestrzegać netykiety i praw autorskich, jak znaleźć wiarygodne informacje w Internecie, tworzyć i obrabiać proste grafiki, dźwięki i filmy. Nasza szkoła postanowiła w tym roku spróbować swoich sił i wysłała zgłoszenie. Naszym zadaniem było stworzenie cyfrowej pracy konkursowej – należało zaprosić MegaMisję do naszej szkoły. Udało się! Jesteśmy na liście 150 szkół z całej Polski, które zakwalifikowały się do programu. Cieszymy się bardzo z tego powodu i czekamy z niecierpliwością na nowy rok szkolny, aby móc rozpocząć Mega Misję! Przy tek okazji serdecznie dziękujemy uczniom oraz rodzicom klas 1-3, którzy zaangażowali się w tworzenie pracy konkursowej.
|