W naszej szkole, w klasach 1–3, realizowany był ogólnopolski program edukacyjny „Dziel się uśmiechem”, przygotowany przez Polski Czerwony Krzyż we współpracy z partnerami. Głównym celem programu jest promowanie prawidłowej higieny jamy ustnej wśród dzieci oraz budowanie świadomości prozdrowotnej już od najmłodszych lat. W ramach programu uczniowie uczestniczyli w ciekawych zajęciach edukacyjnych z wykorzystaniem specjalnie przygotowanych materiałów PCK – kolorowych zeszytów ćwiczeń, kart pracy oraz filmów i prezentacji multimedialnych. Dzieci dowiedziały się,jak prawidłowo myć zęby i jak często to robić,dlaczego warto ograniczać słodycze,co wpływa na zdrowy uśmiech,czym zajmuje się dentysta i dlaczego nie należy się go bać.Dzieci bardzo chętnie angażowały się w działania, a dzięki przystępnej formie przekazu, nawet trudniejsze zagadnienia stawały się zrozumiałe i ciekawe.W ramach programu uczniowie otrzymali również pakiety upominkowe zawierające gumę ORBIT oraz broszury edukacyjne, które mogą wykorzystać w domu razem z rodzicami. Program „Dziel się uśmiechem” to doskonały przykład tego, jak można skutecznie łączyć edukację zdrowotną z zabawą. Dbając o zdrowie naszych uczniów – dzielimy się uśmiechem każdego dnia!
|
Z okazji Dnia Ziemi uczniowie klasy 3 oraz 2 przygotowali wyjątkowe wydarzenie, które połączyło edukację ekologiczną z kreatywnością i troską o otoczenie. 25 kwietnia w naszej szkole odbyło się przedstawienie pt. „O królu Stefciu i magicznym zegarze”, które przeniosło widzów do świata pełnego przygód, ważnych przesłań i ekologicznych wartości. Spektakl opowiadał historię króla Stefcia, który dzięki magicznemu zegarowi odkrywa, jak ważna jest troska o naszą planetę. Barwna scenografia, własnoręcznie wykonane stroje oraz zaangażowanie młodych aktorów spotkały się z dużym uznaniem widzów. Przedstawienie skłaniało do refleksji nad tym, jak każdy z nas może chronić Ziemię na co dzień. Po występie uczniowie przeszli do drugiej części świętowania – wspólnego sadzenia kwiatów. Dzięki wsparciu rodziców, uczniowie klas 1- 3 posadzili kolorowe kwiaty, które ozdobiły wejście do budynku. Ta inicjatywa nie tylko upiększyła teren szkoły, ale również była praktyczną lekcją troski o środowisko. Serdecznie dziękujemy rodzicom za zakup roślin.
23 kwietnia uczniowie klas I-III wzięli udział w wyjątkowej lekcji online zorganizowanej w ramach programu Akademia Łowców Odpadów. Podczas spotkania dowiedzieli się, jak ważna jest prawidłowa segregacja śmieci i jakie konsekwencje dla środowiska niesie ze sobą niewłaściwe gospodarowanie odpadami. Lekcja była interaktywna – dzieci brały udział w quizach i oglądały ciekawe filmiki, które pomagały lepiej zrozumieć omawiane tematy. Prowadzący lekcję zadawali ciekawe pytania ekspertowi od ekologii. Po części teoretycznej odbyły się ćwiczenia praktyczne – dzieci samodzielnie segregowały przygotowane odpady, dopasowując je do odpowiednich pojemników. Ponadto uczniowie klasy 3 w ramach projektu Akademia Łowców Odpadów stworzyli własny system segregacji śmieci, który pomaga lepiej dbać o środowisko. Dzieci ustawiły pojemniki na odpady, oznaczając je specjalnymi symbolami i ulotkami, które ułatwiają rozpoznanie, do którego kosza wrzucać dany rodzaj śmieci. System obejmuje podział na papier, plastik, szkło, odpady bio oraz zmieszane. Udział w lekcji oraz ćwiczenia praktyczne poszerzyły wiedzę dzieci oraz wpłynęły na ich świadomość ekologiczną.
28 marca 2025r. uczniowie klas 1-3 wraz z opiekunami uczestniczyli w wycieczce edukacyjnej do Miejskich Wodociągów i Oczyszczalni Ścieków w Kędzierzynie – Koźlu. Podczas wizyty w wodociągach uczniowie dowiedzieli się, skąd pochodzi woda w naszych kranach, jak jest filtrowana i badana, aby była bezpieczna do picia. W czasie bardzo interesujących zajęć pani Dorota bardzo ciekawie opowiadała o lodowcach i ich wpływie na klimat naszej planety. Dzieci bardzo aktywnie uczestniczyły w dyskusji i wyrażały swoje opinie. Na zakończenie każdy uczeń otrzymał piękny i wartościowy upominek, a szkoła została wyposażona w ekologiczne nasiona i domek dla owadów. Następnie grupa udała się do oczyszczalni ścieków, gdzie dzieci poznały proces usuwania zanieczyszczeń z wody. Pan Piotr w ciekawy sposób wyjaśnił, jak działają osadniki, filtry i biologiczne metody oczyszczania. Uczniowie byli szczególnie zaciekawieni dużymi zbiornikami oraz urządzeniami wykorzystywanymi w tym procesie. Wycieczka była nie tylko ciekawą lekcją przyrody i ekologii, ale także inspiracją do dbania o czystość wody i oszczędzania jej w codziennym życiu. Dzieci wróciły pełne wrażeń i nowej wiedzy, którą chętnie dzieliły się w klasie.
I miejsce III edycji Regionalnego Konkursu Plastycznego „Pejzaże miejsc – Wymarzony ogród” zajęła Emilia Pander. Udział w konkursie wzięli również :
- Jakub Glagla – uczeń klasy IV,
- Hanna Friedla – uczennica klasy IV,
- Wiktoria Gawica – uczennica klasy VI
- Julia Stadnik - uczennica klasy VI
- Emilia Makaryk - uczennica klasy VII
- Milena Linek - uczennica klasy VII
- Kinga Mutwin - uczennica klasy VII
Organizatorem konkursu był Zespół Państwowych Placówek Kształcenia Plastycznego im. Jana Cybisa w Opolu. W tegorocznej edycji wzięło udział 146 uczniów z 25 szkół z Opola i Opolszczyzny. Nagrodzone prace reprezentowały bardzo wysoki poziom artystyczny. Wszystkim uczestnikom składamy gratulacje i życzymy dalszych sukcesów.
Kolejny raz wzięliśmy udział w akcji „Jeden Naród Ponad Granicami” zorganizowanej przez Stowarzyszenie „Patriotyczny Kędzierzyn – Koźle. Cała społeczność szkolna oraz przedszkolna zaangażowała się w zbiórkę produktów żywnościowych, które zostaną przekazane naszym rodakom mieszkającym na Kresach Wschodnich. Udało się nam zebrać aż 12 paczek, które odebrali od nas organizatorzy tej szlachetnej akcji. Pomoc drugiemu człowiekowi zwłaszcza w obecnych czasach jest nieoceniona i bardzo potrzebna, dlatego z całego serca dziękujemy wszystkim darczyńcom zaangażowanym w zbiórkę.

Uczniowie klas I – III podobnie jak w latach poprzednich przyłączyli się 20 marca 2025r. do obchodów Światowego Dnia Zespołu Downa. Dzięki prezentacji i krótkim filmikom uczniowie zrozumieli, że osoby z dodatkową parą chromosomów świetnie radzą sobie w życiu codziennym, biorą udział w wielu wydarzeniach kulturalnych i sportowych. Symbolem wsparcia tych osób były dwie różne skarpetki, które uczniowie mieli na nogach. Takie zajęcia to dobra lekcja i duży krok w kierunku akceptacji, tolerancji i zrozumienia.
|
|