Z kalendarza

Środa
8 maja 2024
Imieniny obchodzą
Dezyderia, Ilza, Marek, Michał, Piotr, Stanisław
Do końca roku zostało
238 dni

QR Code

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj555

Russian Federation flag <1%Russian Federation

Do wakacji

Miłej nauki :)

wycieczki_17W dniach 6 – 9 września 2016 r. gościliśmy w ZS-P w Pokrzywnicy uczniów i nauczycieli ze Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Gorzanowie. Była to rewizyta, gdyż nasi uczniowie przebywali na Dolnym Śląsku u  w czerwcu. W środę wszyscy spotkaliśmy się przy grillu oraz wspólnej zabawie na szkolnym boisku. Wspólne wycieczki pełniły funkcję warsztatów edukacyjnych, dzięki którym uczniowie poszerzali wiedzę z historii, przyrody i religii. Na następny dzień zaplanowaliśmy wyjazd do skansenu w Opolu – Bierkowicach. Wzięliśmy udział w lekcji muzealnej „Od ziarenka do bochenka”, podczas której uczniowie nie tylko dowiedzieli się , jak dawniej pieczono chleb, ale mieli okazję skosztować pajdę chleba z solą tak, jak jedli ludzie sto lat temu. Potem zwiedzaliśmy skansen. Rozpoczęliśmy od wizyty w kuźni. Kowal, którego znamy już z poprzednich naszych wycieczek do muzeum, opowiadał o dawnych, ginących zawodach, pokazywał, jak kiedyś pracował rzemieślnik, a na koniec zrobił nam na pamiątkę liść oraz podkowę z listkiem, którą podarowaliśmy uczniom z Gorzanowa. Kolejnym miejscem, które odwiedziliśmy, była stara szkoła. Dzieci siedziały w małych ławkach, pisały rysikiem po tabliczkach, inscenizowały nawet, jak to kiedyś karano niesfornych uczniów. Zabawa była ciekawa, ale jednak wszyscy wolą dzisiejszą nowoczesną szkołę. Następnym etapem wycieczki było zwiedzanie w centrum Opola kamienicy czynszowej. Wszyscy z ciekawością oglądaliśmy zrekonstruowane ponad stuletnie mieszkania, ale i te z lat 60-tych. Wszystkie łączyło to, że nie miały łazienek ani toalet, co dla uczniów było wielkim zaskoczeniem. Następny dzień to wycieczka na Górę św. Anny. Z mozołem przemierzaliśmy ścieżki, którymi prowadziła nas pani przewodnik, opowiadając o budowie geologicznej tego terenu oraz o historii sanktuarium. Wiele ciekawych informacji o powstaniu bazyliki przekazał nam zakonnik, który oprowadził nas po świątyni.  Wyjątkowy upał, jak na wrzesień, dawał się wszystkim we znaki, ale piękne widoki i smaczne lody poprawiły humory. Ostatni dzień wspólnych wyjazdów przeznaczyliśmy na delektowanie się urokiem zamku i parku w Mosznej. Najpierw wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy niepowtarzalne wnętrza tego najpiękniejszego obiektu na Opolszczyźnie i jednego z najciekawszych w Polsce. Następnie przespacerowaliśmy się alejkami parku, by ostatecznie, w ramach warsztatów artystycznych, oddać się malowaniu w plenerze. Bardzo ciekawie i miło spędziliśmy czas z gośćmi z Gorzanowa. Mieliśmy okazję do pokazania im uroków Opolszczyzny. Mamy nadzieję na dalszą współpracę obu szkół, dzięki czemu zwiedzamy Polskę, poznajemy nowych ludzi i rozwijamy zainteresowania.