Czas mija, kolejne dni i tygodnie za nami. My z niecierpliwością wyczekujemy końca tego smutnego i ponurego okresu umilając chwile naszym przedszkolakom ciekawymi i radosnymi propozycjami ćwiczeń, zadań i łamigłówek. Chociaż większość dzieci nadal przebywa w swoich domach i na odległość realizuje podstawę programową wychowania przedszkolnego, to niektóre z nich w poniedziałek 18 maja 2020r powróciły do naszej placówki. Wielką radość związaną z powrotem można było zauważyć zarówno na twarzach dzieci, jak i pracowników przedszkola. Uśmiechnięci i stęsknieni, wreszcie razem, ale z zachowaniem odpowiedniego dystansu i obowiązujących zasad bezpieczeństwa. Każdego dnia naszych milusińskich czekają nowe wyzwania. Wszyscy pracują wytrwale, zarówno przedszkolaki pozostające w domu, jak i te obecne w placówce. Miniony tydzień obfitował w wiele ogólnorozwojowych zadań. W poniedziałek dzieci zamieniły się w artystów i wykonały piękne prace plastyczne przedstawiające bzy. We wtorek 19 maja 2020r świętowaliśmy Dzień Dobrych Uczynków, mali pomocnicy zabrali się ochoczo do pracy: podlewali kwiaty, zmywali naczynia, ścierali kurze, odkurzali, wieszali pranie, a nawet myli okna, aby chociaż trochę wspomóc swoich rodziców w obowiązkach domowych. Kolejny dzień – środa, upłynęła na sportowo. Przedszkolaki wzięły udział w akcji „Sprintem do maratonu”. Po odśpiewaniu hymnu maratończyka i rozgrzewce dzieci pokonały wyznaczony dystans biegiem. W czwartek na naszych milusińskich czekały zagadki i łamigłówki związane ze zdrowym stylem życia oraz dyscyplinami sportowymi. 21 maja 2020 r to również Dzień Kosmosu. Dzieci poznały wiele ciekawostek związanych z Kosmosem oraz wykonały kosmiczne plecaki, które uruchomiły ich wyobraźnię, a tym samym pozwoliły unieść się wysoko ponad chmury i pozwiedzać wszechświat. Ostatniego dnia w piątek przy ciepłych promieniach wiosennego słońca, przedszkolaki organizowały sobie zabawy korzystając z przydomowych placów zabaw, rozwijając przy okazji sprawność fizyczną. W tym dniu nie tylko skupiali uwagę na sobie i najbliższych, ale również sporo czasu poświęcili zwierzętom świętując tym samym Dzień Praw Zwierząt. Dzieci opiekowały się kotkami i psami, swoją opieką otoczyły również kaczki, kurczęta, króliki i krówki, pamiętając o dostarczeniu pożywienia oraz miski świeżej wody. Każdego dnia przedszkolaki doskonaliły swoje kompetencje językowe bawiąc się przy piosenkach w języku niemieckim i angielskim. Starszaki natomiast wytrwale ćwiczyły umiejętność czytania oraz liczenia. To był bardzo pracowity tydzień.
W piątek, 15 maja 20202 roku, uczniowie klas I – VIII Publicznej Szkoły Podstawowej w Pokrzywnicy otrzymali kolejne zadanie w ramach zdalnej pracy szkolnej biblioteki. W zakładce Biblioteka na stronie internetowej naszej placówki szkolna bibliotekarka czytała kolejny fragment książki „Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą”. Uczniowie mogli usłyszeć kolejnej pasji z dzieciństwa tego sławnego poety. Dowiedzieli się, kim chciał zostać w przyszłości. Mieli wysłuchać tego fragmentu, a następnie wypowiedzieć się na temat swoich marzeń, zamierzeń związanych z zawodem, jaki chcieliby w przyszłości wykonywać. Klasa I rysowała i pisała kilka słów. Klasy II – IV rysowały i pisały kilka zdań. Natomiast klasy V – VIII wypowiedziały się pisemnie w kilku zdaniach. Okazało się, że dzieci zawsze, niezależnie od tego czy żyją w XXI wieku, czy XX marzą o tym, by być strażakiem, policjantem, weterynarzem. Pojawiają się także nowe zawody: fryzjerka, kosmetyczka, mechanik samochodowy. Mamy nadzieję, że czas przymusowej kwarantanny dzieci wykorzystały na czytanie książek i czasopism.
Na dobranoc, na poprawę nastroju, jako sposób na wspólne spędzenie czasu z najbliższymi, na poznawanie nowych rzeczy, naukę i poznawanie świata, na wiarę, że istnieje świat w którym dobro zawsze zwycięża… bajka jest dobra na wszystko! Dzisiaj rodzicie dzieci z Publicznego Przedszkola z Pokrzywnicy i Łężec czytali swoim pociechom bajki. Nie było to jednak zwykłe czytanie. Najmłodsi mieli uważnie słuchać nowego, nieznanego do tej pory tekstu bajki, opowiadania, by później móc opowiedzieć, co zapamiętały. Gdyby to był tekst, który znają, byłoby zdecydowanie prościej. Zabieg jest celowy, gdyż takie zadanie ćwiczy doskonale uwagę słuchową dzieci, koncentrację, pamięć. Oprócz tego czytanie dzieciom rozbudza ciekawość świata, stymuluje rozwój mózgu, kształtuje inteligencję emocjonalną. Z punktu widzenia logopedycznego czytanie bardzo rozwija wyobraźnię, rozbudowuje słownictwo, stymuluje rozwój mowy. Dzieci nie tylko poznają nowe słowa ale także ich znaczenie. Nie tylko czytanie bajek ma dobry wpływ na rozwój dziecka, ale czytanie w ogóle. Najmłodszym można także zaproponować ciekawe, rymowane wierszyki, które łatwo wpadają w ucho. Niejednokrotnie zawarty w nich wesoły tekst sprawi, że będzie to miłe spędzenie czasu nie tylko dla dziecka ale dla każdego domownika.
|