Konkurs szachowy „Poznajemy świat szachów”, zarówno dla kl. I-III jak i kl. IV-VI cieszy się dość dużym zainteresowaniem wśród uczniów. Pomimo, że uczniowie realizują podstawę programową , to znajdują również czas na szachy. Konkurs to przede wszystkim pytania dotyczące zasad gry oraz pytania związane z ogólną tematyką szachową.
Po dwóch etapach w klasach I-III czołowe miejsca zajmują:
- Klasa I: Dawid Pilarz – 20 pkt, B. Adamczyk, O. Kasperski, K. Owczarek, K. Porada J. Stadnik oraz T. Weinkopf – wszyscy po 17 pkt, oraz O. Rokstein – 9 pkt.
- Klasa II: M. Hampf oraz M. Banaś – po 17 pkt, W.Niedworok – 13 pkt , E. Pander – 8 pkt.
- Klasa III: E. Malcher – 20 pkt, D. Linek oraz K. Zmarzły po 17 pkt.
Klasy IV –VI zakończyły III etapy konkursowe a wyniki przedstawiają się następująco:
- Klasa IV: K. Kwaśny – 34 pkt oraz J. Moszek 26 pkt.
- Klasa V: L. Swientek, R. Wroża, F. Porada K. Pietrasz - wszyscy po 26 pkt. Dalsze miejsca zajmują, J. Czogała – 22 pkt, Ł. Kuźnik i O. Cibis po 19 pkt, N. Sochacka 13 pkt oraz J. Moszek – 4 pkt.
- Natomiast czołówka klasy VI to: M. Wroża – 26 pkt, B. Weinkopf – 22 pkt, A. Kern – 22 pkt, Sz. Bich – 15 pkt, O. Swientek – 13 pkt oraz A. Sochacka – 13 pkt.
Do końca konkursu pozostały 3 etapy.
Początek maja to tradycyjnie okres uroczystości upamiętniających najważniejsze wydarzenia i symbole, które zapisały się w historii polskiej państwowości. Dzisiejsze zadania zatem poświęcone były świętom majowym: 1 maja- Święto Pracy, 2 maja- Dzień Flagi Narodowej oraz 3 maja Uchwalenie Konstytucji 3 Maja. To wspaniały czas na przybliżenie dzieciom treści patriotycznych. Najpierw przedszkolaki obejrzały krótki filmik o Polsce, następnie wzięły udział w quizie, podczas którego udowodniły, że posiadają ogromną wiedzę o swojej Ojczyźnie. Wykonały też piękne flagi oraz przybrane w barwy narodowe, w pozycji „na baczność” odśpiewały hymn państwowy. Poprzez kultywowanie uroczystości narodowych dzieci uczą się patriotyzmu, wyrabiają pozytywne postawy i uczucia patriotyczne. W ten sposób już od najmłodszych lat kształtuje się w nich uczucie miłości i przywiązania do własnego kraju oraz promuje się polskie symbole narodowe. 4 maja to Międzynarodowy Dzień Strażaka. Nasze przedszkolaki upamiętniając ten niezwykły dzień zapoznały się z piosenką „Pali się”, dzięki której dowiedziały się, że poza akcjami gaszenia pożarów strażacy jeżdżą do wypadków drogowych i pomagają poszkodowanym, że udzielają pomocy w katastrofach i klęskach żywiołowych, że ratują ludzi gdy zagraża im niebezpieczeństwo i że często narażają własne życie, by ratować innych oraz że niejednokrotnie pomagają zwierzętom. Przypomniały sobie również numer alarmowy. To ważne, aby mały człowiek, wiedział, jak się zachować w sytuacji zagrożenia oraz gdzie można otrzymać pomoc i jak o nią poprosić. Jak w każdy poniedziałek nasi wychowankowie poznali kolejne przygody „Baby Beetles” kontynuując edukację językową. Starszaki natomiast wedle powiedzenia: „Trening czyni mistrza” doskonaliły swoje umiejętności czytania.
Nowy tydzień zdalnych zabaw logopedycznych rozpoczęty. Tym razem z odrobiną „domowej magii”. Brzmi ciekawie, prawda? Czasem niewiele trzeba, by sprawić sobie trochę radości i poeksperymentować. Dzisiaj, tj. 4 maja 2020r., dzieci z Publicznego Przedszkola z Pokrzywnicy i Łężec sprawdzały, czy z podstawowych rzeczy dostępnych w domu faktycznie można stworzyć zaczarowany kubeczek? Wystarczyła cienka szmatka, kubeczek plastikowy lub styropianowy, gumeczka, słomka i płyn do naczyń z odrobiną wody. Dmuchając przez słomkę włożoną do kubeczka, wydobywa się z niego mnóstwo piany. Dzieje się tak za sprawą zamoczonej w płynie do naczyń z odrobiną wody, ściereczce. Pusty kubek a tyyyyyle piany? Czy to nie magia? Na pewno jest to kolejna propozycja ćwiczenia oddechowego dla najmłodszych. Oddech to naturalny odruch człowieka, który także ma wpływ na rozwój prawidłowej budowy aparatu artykulacyjnego i oczywiście mowy. U dzieci oddychających nieprawidłowo częściej pojawiają się infekcje górnych dróg oddechowych, słabsze napięcie mięśniowe warg i policzków, wady zgryzu. Ćwiczenia oddechowe mają m.in. na celu ukształtować prawidłowy tor oddechowy, ćwiczyć mięśnie warg i policzków. Dlatego ważne jest by zwracać uwagę na to, jak nasze pociechy oddychają: czy wykonują wdech nosem – wydech ustami, czy zamykają buzię podczas snu czy codziennej zabawy, czy przeżuwają pokarmy z zamkniętymi ustami.
|